the memories remain 01 …


26 Comments

  1. страхотна е, веднага почнах да си съчинявам истории около нея

  2. Ами добре — ще е забавно да сравнявам 😀

  3. Ники не може така да слагаш снимка, от която на хората да им трепва под лъжичката, без да кажеш и дума за нея…
    Започвай да разказваш 🙂

  4. А не, защо? Мога — я виж как добре се получи 🙂

    А за разказването — първо Зори, че то няма какво да се разказва от мен. Най-много да ви прасна някоя задачка-закачка, затова давайте вие 😀

  5. Ужасен си, сър Белозъб. Аз съм доста боса по етнология, за капак носиите не са в цвят и това съвсем ме обърква. Приличат на шопската сая, но имат и елементи от родопските (ръкавите, престилката на най-дясната). Ризите обаче са скрити – стандартно се вижда част от дантелата. Изчистените колана, без чупрази – и това не ми е много ясно. Само една носи пендари. Имат пръстени, но май ве са богато накичени. Кюстендил, Радомир, амаааа вероятността да греша е огромна.
    А историята. Може да е снимка на приятелки (дружки, калинки, имаше и други термини). Стандартната ситуация е – дошли до града и се снимали, но може да се измисли нещо къде, къде по-завъртяно. Едно време пращали момичета преди да се омъжат, да слугуват в по-големите градове на богатите. Представи си, че се снимат, защото една от тях ще се венчава или пък се разделят, или… има толкова много възможности.
    Хайде кажи де, сър Древен! Моля те!

  6. Зори, като гледам снимката ми се струва много малко вероятно да са приятелки и да са се снимали по собствено желание. Едната част от тях изглеждат изплашени, другата част – ядосани.

    Освен това, жената с бялата кърпа изглежда най-възрастната и няма да се учудя, ако седналите жени са сестри (държат се за ръце), а правите жени са им снахи.

    Носиите и на мен ми приличат на шопски, но не бих се обзаложила 😉 И всъщност, носиите са най-малкото, което предизвиква любопитството ми.

    Лицата много ме заинтригуваха – и петте жени мислят за различно нещо, като и на петте хич не им е било до снимка…

  7. Иха, ама вярно добре се получи — направо огън и лед 😀

    @Зори
    никой не очаква от теб етнографски анализ, макар че някои неща си усетила за сметка на други. По-скоро си мислех за нещо от рода на Спасимирските истории 🙂

    @LeeAnn
    и при теб така — някои неща са верни, други — не 🙂

    И да — на снимката са три сестри. Кои са — оставям на вас да познаете, както и да познаете на коя от трите съм пряк потомък 😀

    Останалите две жени са приятелки от махалата и снимката не е правена насила, а по весел повод, доколкото знам 😛

  8. да видим:
    на три сестри ми приличат двете седнали + правата най-дясно.

    А на пряка твоя предшественичка най-много ми прилича седналата жена, дясната.

    ако не е така – предавам се 🙂 и започваш ти да разказваш 🙂

  9. Сър Никълъс, голяма драка си. Аз точно това правех – измислях си историите за поводите да се снимат. А опитите ми да ги групирам по някакъв признак са меко казани жалки.
    Най-лявата и задната в центъра имат еднакви престилки, но същото се случва с обувките на най-дясната и дясно седящата. Визуално (по лице)по-скоро бих групирала двете седящи и най-дясната и може би точно тя ми се струва вариант за твоя най-близка роднина, ама това си е чиста проба 1 от 5.
    Никога не съм била добър физиономист.

  10. Я виж ти как добре се справяте под напрежение 😀

    Сега да видим рекапитулацията — за трите сестри не сте познали, но за сметка на това Дачи не трябва да се предава, а да продължава 😀

    И почти накрая остава да направите някакви поне приблизително верни предположения за мястото на снимките — за повода по-добре давайте спасимирските истории 🙂

  11. Сър Драколяк, подозирах, че обичатe да си играете, ама чак сега разбирам, че и на “топло и студено”.
    Следващата среща на групата ще помоля сервитьорите да ти крият тъмното някъде из заведението и ние ще ти викаме “Топло, топло, а – малко захладня” 😛

  12. А, аз невинен — то така си беше. Освен това, на следващата среща мисля да наблегна на чистия спирт.

    Както вече казах — повода за снимката е малко труден за познаване, затова и не настоявам вече за него. Оставих ви възможност да се пробвате за мястото. И малко помощ — снимката е в град и жените на снимката са гражданки 😀

    Споменавал съм откъде произлиза моя род и след като съм пряк потомък на една от жените (даже съм потвърдил на коя точно) от снимката няма да е толкова трудно да се направи обосновано предположение 😛

    btw „захлазня“ беше добро попадение 😀
    БДС ли ползваш за клавиатурна подредба 😉

  13. Е, сега вече е лесно: сестри са трите прави жени 🙂
    за всичко останало, давам думата на зори, нека и тя познае нещо 😉

  14. Хайде сега — трите прави жени ;(

    Май трябваше да кажа, че на снимката са три мои баби 😀

    Хайде — последен опит и после ще разкажа каквото знам за тази снимка 🙄

  15. Сър Никълъс, цял ден митках,че и малко работа върших, а ти си писал, не е честно – музата ми е уморена и сега нищо не и се мисли, пък и това гадно време – само да смее някой мъж да каже нещо за Март… И да – пиша на БДС, защото преди години фонетичната маковска и тази за PC бяха различни и с тоя мой птичи мозък, твърде много време губех при минаването от едно на друто – просто реших да науча една константна 😉

  16. Е, ама ти сменяш условието на задачата през 5 мин 🙂 Аз се предавам 🙂 и чакам ти да разкажеш.
    Все пак познах най-много и заслужавам някаква награда, пък 😉

  17. А аз чакам да видя наградата на LeeAnn, пък 😉

  18. А не, без принцесешки номера, пък. Не съм сменял нищо, само се опитвах да ви разплета кълчищата 😛

    За награда — получаваш мляскава целувка от няма да казвам кого — да си гледала детски филмчета пък 😛

    И понеже обещах — ето историята на снимката. Тя правена някъде в края на 20-те или началото на 30-те години на миналия век, на някакъв карнавал в град Кърджали. Какъв карнавал — все още не знам, но може би ще разбера в един момент. На снимката са три сестри (трите вдясно — две изправени и една седнала (с наниз от пендари)) и две техни приятелки. Потомък съм на жената, която е седнала (тази с наниза), която е всъщност майка на майка ми (браво, Дачи, ама чак толкова ли приличам и на нея :)). Колкото до носиите, историята е такава — по време на карнавала е имало традиция да се обличат народни носии. И понеже в града е имало много изселници от Беломорска Тракия никак не е било трудно да се спази тази традиция. Та затова правилно ви се струваха родопски носиите, само не ми е ясно шопското откъде го намесихте, но както и да е, не е фатално :D.

    Сега ще спите ли спокойно 🙄

  19. 🙂 Страхотна история.
    шопското – знам ли откъде…

    Аз не съм търсила буквална прилика, а по-скоро нещо в излъчването, очите, устните… Така познах 🙂

  20. Аз казах за сая – която е шопска, но ти обясних, че прилича, а не, че е – и браво на Дачи (гепила те е).
    Ех, а за старание няма ли награда?!

  21. А аз исках просто да сравнявам истории, а не да познавате като Шерлок Холмс *-). И споко — нямаш черна точка за сая.

    За старание — потупване по рамото пред строя на вечерна проверка 😛

  22. Ми, може пък да ти пусна една история – за благодарност (ще си принтна горното и ще дразня Гертруд и Рошавото)

  23. Pingback: зорините озорени озарения » Кенето

  24. Ами благодаря, с нея трябваше да започнеш — де да можеше да я види.

    btw утре се навършват 35 години от смъртта ѝ ;(

  25. Щом теб те има, има и нещо от нея – виж, че не си я забравил.

  26. хиндо ташаклийски

    …сънувах сън, че тези моми на снимката са сестри, от една майка, но от различни бащи (познах, нали) и хич не са наплащени… непонятно защо сте решили, че това е някакъв карнавал, че и фантазията си сте изпуснали, ама нейсе, и така бива, веселба да става…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.